Då var det söndag

Som rubriken lyder så är det ju söndag igen på söndagar så brukar jag och Loui bara vara hemma. Så vad gör vi hemma på söndagar? Vi gör något som är så kul som att städa. Så nu har jag städat, lagat och ätit mat och just nu väntar på att tvättmaskinen ska bli klar.

Mellokvällen blev lyckad, så fort som Theoz hade sjungit så somnade Loui i soffan. Jag startade mitt spel och fortsatte med det och så tittade. Sen gick jag och la mig kanske lite för sent.

Det här är veckans utmaning från min bok Boosta dig själv.

Nu ska jag sätta mig och målat om min naglar, tånaglarna ska också få färg på sig. Dom ser så tråkigt ut när färgen börjar försvinna. När det har torkat så ska jag sätta mig och spela Sims igen. Jag hoppas att ni får en fin söndag.

4 reaktioner till “Då var det söndag

  1. Just nu är jag superavis på alla som har så stark karaktär att de söndagsstäder. Jag borde verkligen städa här hemma! Kommer inte kunna slappna av förrän röran är borta. Men jag har prioriterat annat. Man behöver hemmadagar, när man bara får vara. Händer så mycket under veckorna som det är, så vad skönt att ni kan få till såna söndagar. Vilken färg fick tånaglarna, btw?

    Gilla

  2. Va härligt att ni kan ta det lugnt på söndagar efter städning. Kan tänka mig att han gillade Theo. Han fick ju många röster

    Gilla

Lämna en kommentar